Prikaz knjige Jadranke Klepac, Miris knjige

Miris knjige maštovita je i uzbudljiva pustolovina. Glavna je junakinja djevojčica Dana. Jako voli čitati knjige i zavidjeti literarnim junacima jer je njihov život puno zanimljiviji. Misli da joj je život dosadan i silno želi da se u njezinoj obitelji počne nešto uzbudljivo događati. Nezadovoljna načinom svoga života povlači se u svijet mašte. Počinje pisati svoj roman. Sve što se događa u romanu odraz je onoga što se Dani događa u stvarnome životu. U imenima junaka Danina romana prepoznajemo nju i njezine prijatelje: Dana – Ana, Ruta – Uta, Davor – Ivor. Roman je koncentriran na potragu za plavom knjigom kojom se mijenja budućnost.

Paralelno s plavom knjigom, u Daninu stvarnom životu pojavljuje se neobična stara knjiga. Ona će nestati i Dana će krenuti u potragu za njom. Postaje joj zabavno kao i junacima iz knjiga te shvaća kako život može biti zabavniji od romana. Autorica tako vodi dvije paralelne radnje, onu koja se događa u stvarnom, Danin žiuvotu, i ona koja je plod Danine mašte, njezin roman. U romanu Miris knjige rast će Danina ljubav prema Davoru. Sve će se više zbližavati u pustolovini, u potrazi za Daninom starom knjigom. Knjiga Miris knjige zajedno s knjigama Kora od jabuke i Spomenar čini trilogiju o djevojčici Dani, njezinim pustolovinama u koje upada, pubertetskim problemima i razmišljanjima o životu i svijetu. Miris knjige posebna je knjiga za mlade u kojoj nam junakinja Dana poručuje da moramo čuvati knjige, ne smijemo ih zanemarivati i bacati, ma koliko god one bile stare, nezamjenjive su!

Sara Lucija Karlović