Prikaz knjige Roalda Dahla, Matilda

S Matildom u nove pustolovine

4

Ove sam godine zbog projekta Čitanjem do zvijezda pročitala četiri nove knjige: Jadranka Klepac, Miris knjige; Roald Dahl, Matilda, Morea Banićević, Demon školske knjižnice; Liz Pichon, Tom Gates – Svjetski dan knjige – najbolji u povijesti (dosad). Sve su mi knjige bile odlične, ali najveći dojam na mene ostavila je knjiga Roalda Dahla, Matilda. Knjiga govori o djevojčici Matildi koja je dijete iznimne inteligencije i snalažljivosti te voli mnogo vremena boraviti u knjižnici. Već od malena susreće se s mnogim problemima i preprekama u životu, a najveća od njih je zapostavljanje u obitelji. Naime, Matilda živi s majkom, ocem i razmaženim bratom. Iako je  Matilda pametnija i sposobnija u mnogočemu  od svojega brata, njezini roditelji je ne uvažavaju i svu pažnju posvećuju bratu. Radnja se zakomplicira kada glavna junakinja krene u školu. Tamo razvije svoje skrivene talente te upozna gospođicu Slatkić i gospođicu Grozobrad. Sama vam imena  već mogu predočiti njihove osobine. Upravo zbog Matildinih natprosječnih sposobnosti i pustolovina koje proživljava u školi ta me je knjiga oborila s nogu. Najviše me začudilo u knjizi kako je Matilda bez obzira na zapostavljanje i dalje tako uspješna u svemu. Možda jer se morala brinuti sama za sebe, a možda je ipak tako rođena. To ćete saznati kada budete čitali ovu knjigu. Također me Matildina ljubav prema knjigama potakla da odsada više čitam nego prije. Matilda je u knjigama i pričama pronalazila utjehu i tako bježala i stvarala nove svjetove. Svima bih preporučila ovu knjigu, a pogotovo učenicima nižih razreda jer je puna zanimljivih pustolovina i događaja koji će nas potaknuti na maštanje, a to je ono najvažnije.

Maja Zirdum