Reportaža s drugog kraja svijeta

Moja avantura u New York

Matej Janković

Naš obiteljski san bio je posjetiti Ameriku. Dugo smo planirali put i mjesta koja želimo vidjeti. Želio sam silno vidjeti te divovske zgrade, poznate muzeje. Letjeli smo iz Zagreba pa do Amsterdama i konačno do New Yorka. Kad sam došao u New York, bio je šesti mjesec 2019. godine. Još nije bilo korone i život i putovanja su bili jednostavniji.

Kad smo sletjeli na aerodrom JFK, iznenadio sam se broju policajaca i sigurnosti koja je tamo vladala.  JFK je jedan od tri aerodroma u New Yorku. Žutim taksijem došli  smo do našeg hotela.  New York City je grad u sjeveroistočnom SAD-u, u državi New York. Sastoji se od pet gradskih područja: Manhattan, Brooklyn, Queens, Bronx i Staten Island. Manhattan je dio grada u koji dolazi  najviše turista.  I ja sam proveo puno vremena na Manhattanu. Sve je bilo drukčije od moje Hrvatske i mojega rodnoga grada. Brojne trgovine,  more ljudi na ulicama koji bezglavo jure. Ljudi puno hodaju zato što je vrlo veliki grad, prometnice su im zakrčene automobilima, promet je spor i hodajući prije stignu do cilja.

Jedinstveni New York

Taj grad ima najviše stanovnika u SAD-u, grad u kojemu žive svi ljudi svijeta i govore svim jezicima. Prvi dan išao sam do Times Squarea. To je trg na Manhattanu poznat po svojim reklamama, trgovinama i  dočeku Nove godine. Mogli smo čak i ući u jednu veliku trgovinu M&Ms slatkiša koja se sastojala od čak četiri kata. Zamislite četiri kata puna slatkiša! Trg je bio pun ljudi, boja i svjetlećih reklama. Obišli smo poznatu Petu aveniju punu svih najpoznatijih trgovina odjeće, igračaka… Oduševljen sam bio zato što sam vidio stvari koje do tada nisam vidio u Hrvatskoj.

Empire State Building

Ušli smo i unutar Empire State Buildinga , jednoga od simbola New Yorka, koji je viši od 400 metara. On jeprepoznatljiv je po svojoj arhitekturi i visini, izgrađen je davne 1931. Popeli smo se na 86.  kat odakle se mogao  vidjeti cijeli otok Manhattan. Osjećao sam se kao da mogu dodirnuti oblake na toj veličini. Uhvatio me veliki strah zbog visine, malo kasnije sam se pribrao i uživao. Obišao sam i  jedan mali muzej sa zanimljivostima o Empire State Buildingu i modelima zgrada koje su bile 3 – 4 metra visoke.

Central Park

Poslije smo prošetali kroz zelenilo Central Parka. Prava šuma u centru grada s puno staza, vrtova, stabala, nekoliko ribnjaka… uživao sam  u njemu. Posjetio sam i Central Park ZOO koji se sastoji čak od četiri zoološka vrta i jednoga akvarija.  Iako nije kao zoološki vrt u Bronxu, divio sam se životinjama, posebno polarnom medvjedu.

Šećući došli smo do Prirodoslovnog muzeja koji je jako poznat i pojavljuje se u puno filmova.  Odmah sam to povezao sa serijom Prijatelji i Rossom koji radi u tom muzeju kao paleontolog. Vidjeli smo fosile dinosaura i mnoge druge zanimljivosti. Kao mali dječak znao sam nabrojiti 22 vrste dinosaura. Moj najbolji dinosaur je Kentrosaurus i jedva sam dočekao vidjeti ga. To su bili pravi fosili, i to se meni posebno svidjelo. Vidio sam ikoničnog plavog kita u punoj veličini na ulazu muzeja. Vauu! Unutar muzeja nalazi se planetariji gdje sam mogao vidjeti čudesne zvijezde. Slušali smo predavanje  poznatoga astrofizičara Neila deGrassea Tysona o povijesti nastanka svemira. Naučio sam puno od toga velikoga čovjeka. Saznao sam  da je svemir beskonačan i da ima još puno toga što se ne zna i što bih možda mogao i ja  otkriti.

Ostale znamenitosti

Vidio sam i sjedišteUN-a.  Nalazi se na istočnoj strani Manhattna. UN je važna organizacija koja čuva mir u svijetu.  Pronašli  smo i hrvatsku zastavu pored puno drugih zastava.

Brodom smo se vozili rijekom Hudson i gledali mjesta oko Manhattana. Došli smo do Kipa slobode  koji prikazuje rimsku božicu koja u ruci drži baklju na kojoj piše datum 4. srpnja 1776. Saznao sam da su taj kip  Francuzi poklonili Amerikancima za 100. godišnjicu Američke deklaracije o neovisnosti.

Zadnji dan na Manhattanu obišli smo i Ground Zero, gdje su nekada stajali Blizanci (čuveni neboderi) koji su srušeni 2001. u terorističkom napadu. Na tome mjestu su sagrađeni dva velika bazena s imena mrtvih, a u blizini Blizanaca danas je izgrađena nova velika zgrada viša od 400 metara – zove se One World Trade Center.

Možda nećete vjerovati, ali u New Yorku sam čuo hrvatski. To me iznenadilo, ali me i usrećilo zato što sam znao da ima Hrvata u New Yorku. Mala Kina je četvrt Manhattana u kojoj žive i Amerikanci i Kinezi. Posebna je po kineskoj kulturi, tradicijskim stvarima i zgradama. Crvena, žuta i crna boja vladaju tom četvrti. Zadnja tri dana bili smo u Brooklynu. Prostorno je puno veći i drukčiji od Manhattana, no ipak mi je bio zanimljiv.

Putovanje u New York mi je bilo jedno od najdražih u životu. U srcu nosim još uvijek mnogo lijepih  uspomena. To mi je putovanje pobudilo želju da vidim cijelu Ameriku jer je ogromna i toliko različita od Europe.