Osvrt na film Golubica: Čudesna priča

Priča Julienove bake

Svi su učenici viših razreda škole 27. 2. 2024. išli u CineStar Slavonski Brod na projekciju filma Golubica: Čudesna priča.  Radnja filma povezana je i s unukom Julienom i bakom Sarom . Film govori o vršnjačkome nasilju, holokaustu, neprihvaćanju različitosti, o važnosti pomaganja, o dobroti i prijateljstvu.

Tijekom filma saznajemo da je unuk zlostavljao dječaka (doznajem da je dječak iz filma Čudo) i zbog toga je prebačen iz jedne škole u drugu. Baka posjećuje unuka  i odluči mu ispričati priču o svojemu djetinjstvu tijekom Drugog svjetskog rata. Baka mu priča što su nacisti radili židovskoj djeci, ali i drugima koji su pomagali Židovima. Sazanjemo da je baki pomagao, da ju je skrivao Julien, dječak koji je teško hodao. Bila su to okrutna vremena.

Meni je film bio zanimljiv. Mislim da ga vrijedi pogledati zbog toga što su mnoga djeca žrtve vršnjačkog nasilja. Iako se o nasilju puno govori, ono se neprestano ponavlja. Drugi problem koji je istaknut povezan je s neprihvaćanjem različitosti.  Film slikovito govori kako je teško i mučno biti žrtva nasilja. Neki dijelovi bili su pomalo zastrašujući. Recimo kada su ubijali Židove ili kada su vukovi napali dječaka. Poruka filma je da se različitosti trebaju uvažavati i da je najvažnije prijateljstvo te da moramo uvijek biti spremni jedni drugima pomagati.

Kada bi zlostavljači pogledali ovaj  film, možda bi se i oni promijenili, možda bi bolje shvatili i razumjeli kako se žrtve nasilja osjećaju. Meni je bilo jako žao Sare, a i Juliena jer su oboje bili zlostavljani. Sara zbog toga što je Židovka i Julien zbog toga što je imao problema s nogom i hodao je na štakama. Baka je   pričajući svoju priču o odrastanju, unuku dala veliku životnu lekciju. Vjerujem da će se unuk nakon ovoga razgovora promijeniti i postati bolji čovjek. Iako me je film jako rastužio, preporučam da ga obvezno pogledate.

Elena Rajković